اینستاگرام فدراسیون هندبال
تویتر فدراسیون هندبال   سایت قدیم فدراسیون هندبال
دوره ای
  • تيم
  • بازی
  • امتياز
  • نیروی زمینی شهید شاملی کازرون
  • 4
  • 8
  • فولاد سپاهان اصفهان
  • 4
  • 8
  • ذوب آهن اصفهان
  • 4
  • 6
  • زغال سنگ طبس
  • 4
  • 4
  • نفت و گاز گچساران
  • 4
  • 4
  • سپاهان نوین
  • 4
  • 3
  • رعد پدافند آمل
  • 4
  • 3
  • مس کرمان
  • 3
  • 2
  • ستارگان دشتستان
  • 3
  • 0
  • پاس ناجا قم
  • 4
  • 0
تاريخ:بيست و دوم ارديبهشت 1395 ساعت 09:52   |   کد : 35665

نشست مسئولان کمیته ملی المپیک با داوران اعزامی به بازیهای المپیک ریو

نشست مسئولان کمیته ملی المپیک با داوران اعزامی کشورمان به بازیهای المپیک ریو در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک؛پس از اینکه 11 داور و ناظر از 8 رشته ورزشی کشورمان تا کنون حضورشان در بازیهای المپیک ریو قطعی شده است مسئولان کمیته ملی المپیک برای نخستین بار در طول تاریخ اعزام به المپیک نشستی را با حضور 9 تن از داوران اعزامی کشورمان که در ایران حضور داشتند در محل کمیته برگزار کردند.
در ابتدای این نشست کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ضمن قدردانی از تلاشهای داوران و تاکید بر اهمیت حضور این عزیزان بعنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در بازیهای المپیک ریو ابراز داشت:معمولا قبل از المپیک نفراتی که خارج از لیست کاروان هستند نیز به المپیک می‌روند. این افراد همیشه گلایه داشتند که هیچ وقت دیده نمی‌شدند. در صورتی که سال‌ها تلاش کردند و حضورشان در المپیک افتخار بزرگی است ولی کمتر مورد توجه مسئولان ورزش کشور قرار می گیرند.
وی ادامه داد: طی مکاتباتی که با IOC شد تاکنون 11 نفر از داوران ایرانی به المپیک می‌روند در حال حاضر دو نفر از آن‌ها در خارج از کشور هستند و در این نشست حضور ندارند. هدف از تشکیل این نشست نیز این است که نشست صمیمی با یکدیگر داشته باشیم و با هم صحبت كنیم و اگر این عزیزان نقطه نظرات و پیشنهاداتی دارند به ما ارائه دهند.
هاشمی خطاب به داوران گفت:‌ زحمات چندین و چند ساله شما باعث شد که از میان 206 کشور در دنیا در رشته‌های خود انتخاب شوید که افتخار بزرگ و ماندگاری است و بابت این انتخاب به شما تبریک می‌گویم. می‌خواهم بگویم که شما هم جزو کاروان اعزامی ما هستید هرچند که نوع دعوت و خدمات پشتیبانی که فدراسیون‌های جهانی انجام می‌دهند متفاوت است اما ما هم وظیفه داریم همان طور که از کاروان پشتیبانی می‌کنیم همان خدمات را هم به شما ارائه دهیم. شما نقطه نظرات خود را ارائه دهید و آن چیزی که به موفقیت شما کمک کند را به ما انتقال دهید و بدانید که کمیته ملی المپیک یار و یاور شماست و هر آنچه از دستش برآید کوتاهی نخواهد کرد.
هاشمی همچنین گفت: موفقیت شما موفقیت ایران و ایرانی است. شرایطی که شما برای کار کردن دارید، سخت‌تر و سنگین‌تر از یک ورزشکار است. وظیفه ما حمایت از تمام شما داوران است تا با سربلندی در المپیک ریو حاضر شوید و به سلامتی هم برگردید. کاروان ما در ریو کاملا در خدمت شما است. در بازی‌هایی که ایران نماینده ندارد اما شما قضاوت خواهید کرد هم سعی می‌کنیم حضور پیدا کنیم.
در ادامه رییس کمیته ملی المپیک از داوران المپیکی درخواست کرد که اگر نکته‌ای وجود دارد و می‌تواند به نمایندگان ایران کمک کند آن را در اختیار اعضای کاروان قرار دهد و در این مورد تصریح کرد: اگر در رشته‌هایی که سهمیه کسب کردیم و می‌تواند به موفقیت ما کمک کند تغییراتی به وجود آمده یا تجربه‌ای دارید به ما انتقال دهید زیرا در خیلی از مواقع می‌بینیم که قبل از آغاز رقابت‌ها در جلسات کمیته داوران تصمیمی گرفته می‌شود و بر اساس تشخیص خود آن را به ما انتقال دهید. البته نمی‌خواهیم خارج از روال و قاعده آسیبی به شما وارد شود اما طبق قانون و در قالب چارچوب اگر کمکی می‌توانید به کاروان داشته باشید به ما و سرپرست کاروان انتقال دهید.
هاشمی همچنین گفت:‌احتمال افزایش داوران المپیکی هنوز وجود دارد و ما در حال رایزنی هستیم که این تعداد بیشتر شود. داوران هر آن‌چیزی که فکر کنند در پیشرفت کارشان نقش داشته باشد را بگویند ما در خدمت آن‌ها هستیم.
در ادامه کیومرث هاشمی اشاره‌ای به آخرین وضعیت کاروان داشت و گفت: تاکنون در 13 رشته، 44 سهمیه گرفته‌ایم. در کشتی توانستیم برای اولین بار سهمیه کامل بگیریم. در والیبال امید داریم که یک سهمیه تیمی بگیریم. در رشته تیروکمان امکان کسب سهمیه تیمی وجود دارد. در دوومیدانی نیز امکان افزایش سهمیه‌ها هست. بوکس دارد یک یا دو سهمیه بگیریم و در شنا نیز اگر سهمیه نگیریم احتمالا یک وایلد کارت به ما می‌دهند. تمام کارهایی که لازم باشد را انجام داده‌ایم. بلیت کاروان از 100 روز قبل از اعزام به بازی‌ها تهیه شده است. لباس شخصی و لباس ورزشی به محض آماده شدن در اختیار نفرات قرار می‌گیرد.
رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: در جلسه روز شنبه هیئت اجرایی این مسئله را تصویب کردیم که همان پاداشی را برای کادر فنی در نظر بگیریم که برای مدال‌آوران درنظر گرفته‌ایم، یعنی برای کادر فنی ورزشکارانی که در المپیک ریو طلا می‌گیرند، 10 هزار دلار، برای آنهایی که نقره می‌گیرند 5 هزار دلار و برای برنز 3 هزار و 500 دلار در نظر گرفته‌ایم. این حرکت جدیدی است تا کادر فنی این احساس را داشته باشد که دیده می‌شود.
سپس خسرو امینی که بعنوان ناظر واترپلو در بازیهای المپیک ریو حضور دارد گفت: من از سال 1976 در المپیک حضور داشتم اما اولین بار است که چنین اتفاقی می‌افتد و به ما توجه می‌شود. امیدوارم که این جلسه منشاء خیر شود و واقعا از این توجه مسئولان کمیته ملی المپیک به داوران تشکر می کنم.
وی ادامه داد:داوران انتظار زیادی از مسئولان ورزش کشور ندارند ولی همین که برای اولین بار قبل از اعزام به المپیک از سوی مسئولان کمیته ملی المپیک از آنها دعوت شده است بنوعی خوشحال شده اند.
سپس اردوان صاحب داور کشتی آزاد و فرنگی گفت:داوران در رقابتهای برون مرزی هر آنچه از دستشان بر آید برای سربلندی ایران انجام می دهند و با بهترین قضاوتها در واقع نماینده شایسته ای برای ایران هستند.
کلاهدوزان داور هندبال نیز گفت: زمانی که با من تماس گرفتند در این نشست حضور داشته باشم، تعجب کردم چون در گذشته چنین توجهی به ما نشد. خیلی از تیم‌های سرشناس دنیا در المپیک حضور دارند اما کوبل داوری از آن‌ها در المپیک نیست و این خیلی مهم است که از ایران کوبل داوری در المپیک حضور دارد. ما می‌خواهیم که مانند ورزشکاران و مربیان هم به ما توجه شود زیرا ما هم جزئی از ورزش هستیم و اینکه از طریق ایران به ایرانی‌ها بها داده شود، خیلی قشنگ‌تر است. اگر مسابقه‌های دوستانه‌ای باشد که قبل از المپیک بتوانیم برویم با قوانین جدید قضاوتی داشته باشیم، برایمان خوب است.
موسویان دیگر داور هندبال نیز گفت‌: ما باید مانند ورزشکاران سر تمرین باشیم. ممکن است اشتباه مربی یا ورزشکار به چشم نیاید اما اشتباه داوران خیلی به چشم می‌آید بنابراین کار ما خیلی سخت است. در مورد تحصیلات شرایطی برای ورزشکاران و مربیان در نظر گرفته می‌شود که درخواست دارم این را هم برای ما داوران فراهم کنید زیرا خود من دو بار مقطع دکترا را به دلیل قضاوت در مسابقه‌ها از دست داده‌ام و فکر می‌کنم از دست مسئولان کمیته ملی المپیک بربیاید که در این مورد کمک کنند.
فغانی داور المپیکی فوتبال نیز بیان کرد: برای اولین بار است به چنین نشستی ما را دعوت کرده‌اند که جای تشکر دارد ولی امیدوارم ادامه داشته باشد من همیشه سعی کرده‌ام همه جا روی پای خود بایستم و از هیچ کسی توقع نداشته باشم. اگر افتخاری هم کسب شده به نام ایران بوده است. امیدوارم که تمام همکاران من در المپیک عملکرد فوق‌العاده و کم نقصی داشته باشند.
رضا سخندان، کمک‌داورالمپیکی ایران گفت: ما به این توجه نکردن‌ها  در گذشته عادت کرده‌ایم اما اینکه مسئولان کمیته ملی المپیک چنین نشستی برگزار کردند کار قشنگی بود. داوران فوتبال با کمترین امکانات تمرین‌های سخت و طاقت‌فرسایی دارند. در دوره‌های قبلی المپیک شاید داور یا کمک داور بوده که به این رویداد دعوت می‌شدند اما برای اولین بار یک تیم به المپیک می‌رود. ما سه فینال را قضاوت کردیم اما کمترین توجه به تیم داوری شده است. شاید بحث حمایت که پیش می‌آید همه تصور کنند منظور حمایت مالی است اما با یک تلفن زدن یا برگزاری نشست‌های اینچنینی نیز خستگی از تن ما درمی‌رود. ما فقط می‌خواهیم عدالت در مورد داوران برقرارشود و زمانی که مسابقه فوتبالی برگزار می‌شود همه بر علیه داوری صحبت می‌کنند. من چیزی برای خودم نمی‌خواهم و فقط عدالت وجود داشته باشد. امیدوارم که این عدالت راجع به داوران در جریان المپیک و بعد از المپیک نیز برقرار باشد.
در ادامه شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: سال 2004 من رییس هیات ژوری مسابقه‌های تنیس روی میز بودم و اردلان هم داور بوکس بود. زمانی که ما در هتل استقلال داشتیم، هیچ کس از مسئولان به سراغ ما نیامد و فقط جامعه رسانه‌ای به ما سر زد. ما این درد شما را می‌فهمیم و حتما هماهنگ می‌کنیم که در رویدادهایی که قضاوت می‌کنید حضور داشته باشیم تا مقامات فدراسیون‌های جهانی ببینند که ما به شما اهمیت می‌دهیم و حتی شرایطی برای صحبت با آن‌ها فراهم شود و به نظر من داوری که بتواند فینال المپیک را قضاوت کند واقعا نخبه است.
همچنین اصغر رحیمی سرپرست اعزامی به بازیهای المپیک ریو گفت:به شخصه معتقدم اگر کار ورزشکاران برای کسب سهمیه المپیک سخت است کار داوران خیلی خیلی سخت و سخت تر است و به همین دلیل اگر عزیزان برای حضور در ریو نیاز به کمک کمیته ملی المپیک دارند قطعا می توانند روی کمیته حساب کنند و درخواستهای خود را اعلام کنند.
خسرو امینی(ناظر واترپلو)،اردوان صاحب(کشتی)،مهدی میر مقدم(بدمینتون)،علیرضا فغانی(فوتبال)،محمد رضامنصوری(فوتبال)،رضاسخندان(فوتبال)، علیرضا موسویان(هندبال)،مجیدکلاهدوزان(هندبال) و حافظ مهدوی(تکواندو) 9 داوری بودند که در این نشست حضور داشتند ومحمد شاه میری(والیبال) و داوود نعمتی نیا(تیرو کمان) به دلیل سفر خارجی نتوانستند در این نشست حضور یابند.





آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 
 

نهادها
سازمان‌های هندبال
 
حامیان مالی
وزارت ورزش و جوانان    فدراسیون بین المللی هندبال     با ارسال عدد 5 به 3064 به
سامانه هواداری فدراسیون هندبال بپیوندید.
کمیته ملی المپیک ایران     فدراسیون هندبال آسیا      
  آکادمی ملی المپیک     فدراسیون هندبال اروپا      
  کمیته ملی پارالمپیک