تیم ملی هندبال در رقابت های انتخابی المپیک در قطر اگرچه نتوانست سهمیه مستقیم ورود به المپیک را به دست بیاورد اما با ایستادن روی سکوی دوم به رقابت های انتخابی قاره ای راه پیدا کرد.

جهانگیر آغاسی بیگ، پیشکسوت هندبال کشور درباره موفقیت اخیر تیم ملی هندبال در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: تغییر و تحول اساسی با آمدن مربی جدید در تیم ملی هندبال رخ داده است و باید به عرفان اسماعیلاجیج زمان داد تا ببینیم در آینده چقدر می تواند در پیشرفت هندبال تاثیر گذار باشد.

وی در ادامه توضیح داد: همین که روی تیم های پایه کار می کند اتفاق بسیار بزرگی است و می تواند تاثیر بسیاری در آینده هندبال ایران داشته باشد. حضور مربی خارجی در نحوه بازی هندبالیست ها در مسابقات آسیایی به راحتی قابل مشاهده بود. بازیکنان هندبال واقعی بازی می کردند.

این پیشکسوت هندبال گفت: اگر مربی خارجی بتواند روی تیم پایه کار کند و تیم پایه را بسازد مهمترین و موثرترین کار را انجام داده است. از آغاز هندبال در ایران شاهد این بودم که همیشه روی تیم های بزرگسال کار شده و هرازگاهی با شرکت در مسابقات خیلی شانسی توانستند کسب مقام کنند. ولی روی هم رفته اگر تیم پایه ساخته شود برای هندبال ایران بهتر است. درست است که تیم ملی اسم و تاریخ ماست اما باید به فکر آینده تیم هم بود؛ اگر این بازیکنان را از دست دادیم چه کسانی را باید جایگزین آنان کنیم؟!

آغاسی بیگ درباره شانس کسب سهمیه المپیک توسط ملی پوشان تیم ملی هندبال بیان داشت: صد در صد این اتفاق دور از دسترس نیست. از ابتدا که هندبال را شروع کردم معتقد بودم هندبالیست های ما توان این را دارند که در المپیک شرکت کنند. تیم ملی هندبال زودتر از این باید به المپیک راه پیدا می کرد اما متاسفانه هر مدیری که آمده دنبال رسیدن به این هدف نبوده است.

عضو کمیته پیشکسوتان فدراسیون هندبال درباره عملکرد مهدوی، ریاست فدراسیون هندبال اظهار داشت: عملکرد خوب ایشان را می توان در موفقیت تیم جوانان و اهمیتی که برای پیشکسوتان قائل هستند، دید. هیچ رییس فدراسیونی را در دوره های قبل مثل ایشان ندیدم که اینقدر به پیشکسوتان بها دهد.

وی در ادامه افزود: همین که از نظر پیشکسوتان استفاده می کنند کار بسیار بزرگی است. پیشکسوتان هندبال چند وقتی بود که گم شده بودند، مهدوی ما را پیدا کرد و به فدراسیون هندبال دعوت کرد. واقعا از این مساله خوشحالم. با اینکه راهم دور است هر جمعه به فدراسیون می روم و از نزدیک بازی هندبالیست ها را تماشا می کنم.