اینستاگرام فدراسیون هندبال
تویتر فدراسیون هندبال   سایت قدیم فدراسیون هندبال
دوره ای
  • تيم
  • بازی
  • امتياز
  • نیروی زمینی شهید شاملی کازرون
  • 4
  • 8
  • فولاد سپاهان اصفهان
  • 4
  • 8
  • ذوب آهن اصفهان
  • 4
  • 6
  • زغال سنگ طبس
  • 4
  • 4
  • نفت و گاز گچساران
  • 4
  • 4
  • سپاهان نوین
  • 4
  • 3
  • رعد پدافند آمل
  • 4
  • 3
  • مس کرمان
  • 3
  • 2
  • ستارگان دشتستان
  • 3
  • 0
  • پاس ناجا قم
  • 4
  • 0
تاريخ:هجدهم مرداد 1395 ساعت 18:12   |   کد : 85945
مهدوی: وعده ای ندادم؛ اهداف را بیان کردم/ برنامه های بسیار خوبی در چشم انداز 8 ساله پیش بینی کرده‌ایم

مهدوی: وعده ای ندادم؛ اهداف را بیان کردم/ برنامه های بسیار خوبی در چشم انداز 8 ساله پیش بینی کرده‌ایم

رئیس فدراسیون هندبال در نشست خبری خود گفت:از طرف من وعده‌ای داده نشد بلکه من فقط اهداف را بیان کردم و باید بدانیم که هدف با وعده فرق می‌کند.

سیدابوالحسن مهدوی صبح امروز در نشست خبری فدراسیون هندبال ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خوشبختانه هندبال ایران راه خود را پیدا کرده است چرا که ما یک برنامه راهبردی و ۸ ساله را با حضور کارشناسان و در جلسات متعدد مشخص کرده‌ایم. در این مسیر برنامه‌های خوبی تدارک دیده‌ایم که باید انجام دهیم. این برنامه‌ها وابسته به یک شخص نیست و هر کسی در راس کار باشد باید آن را اجرا کند.
رئیس فدراسیون هندبال هدف کلی را رفتن به المپیک و فتح قله های آسیایی دانست و گفت: برخی افراد کم لطفی کرده و گفته‌اند که من وعده‌هایی دادم که محقق نشده است. آیا می‌توان با چند ماه فعالیت به المپیک رفت؟ از طرف من وعده‌ای داده نشد بلکه من فقط اهداف را بیان کردم و باید بدانیم که هدف با وعده فرق می‌کند.

در خصوص تیم ملی جوانان کوتاهی انجام نشد و این تیم کادر و تدارکات بزرگی داشت

مهدوی در ادامه در خصوص تیم جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب عنوان هفتم آنها گفت: جوانان ما قبلا مقام آوردند، اما در این دوره و به گواهی همه توجهی که به آنها شد، بی سابقه بود. پایه هندبال ما ضعیف است. من به شخص کار ندارم این مسئله را جامعه هندبال می گویند. در چهار پنج سال گذشته به زیربنای هندبال ایران بی‌توجه بودیم.
مهدوی با اشاره به تلاش فدراسیون و کادر فنی برای موفقیت تیم جوانان گفت: خوشبختانه در این مدت به گونه‌ای عمل شد که کسی نمی‌تواند بگوید که فدراسیون و کادر فنی زحمت نکشیده‌اند. ما باید به یاد داشته باشیم که مربیان تیم جوانان یک سال بدون دستمزد کار کردند. در خصوص این تیم کوتاهی انجام نشد و این تیم کادر و تدارکات بزرگی داشت. متاسفانه مقابل عراق رقم خورد تا جایگاه ایران در بین 4 تیم برتر و بالاتر نباشد. ما از نظر روحی و روانی کارهای خوبی را برای جوانان انجام دادیم.
وی به برنامه‌های فدراسیون برای موفقیت جوانان در آسیا اشاره کرد و گفت: برای قهرمانی در آسیا در رده‌های مختلف برنامه 4 ساله داریم. والیبال برای رسیدن به این جایگاه تقریبا 20 سال زمان گذاشت.
رئیس فدراسیون هندبال تاکید کرد: متاسفانه یک هندبال بی‌در و پیکر به ما ارث رسید و این ورزش در گذشته دستپخت خوبی نداشته است و باید بگویم بر حسب تکلیف روی کار آمدم و امیدوارم بعد از 4 سال بگویند که جامعه هندبال بد کار نکرده است.

من کار سرپرست تیم را تایید نمی کنم

مهدوی در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص انتخاب سرپرست برای تیم های بزرگسالان و جوانان اظهار کرد: ما اشتباه کردیم در تیم بزرگسالان اصرار بر حضور یک نفر داشتیم. وی نتوانست برای ما وقت بگذارد. معتقدم یک سرپرست باید سه شاخص زبان، زیر ۶۰ سال و اینکه از جامعه هندبال مقبول باشد را داشته باشد.
وی در مورد مشکل سرپرست تیم جوانان و جریمه وی در بازی برابر تیم عراق در مسابقات قهرمانی آسیا خاطرنشان کرد: سرپرست ما به پیشنهاد من در پلکان تماشاچیان حضور داشت. اعتراض وی فقط کلمه «تایم» بود. متاسفانه از میز داوری این مسئله ناسزا و جسارت تلقی شد و در نهایت کمیته فنی بازی ها وی را ۲ هزار دلار جریمه کرد. ما این مسئله را پیگیر هستیم، اعتراض کرده ایم و فیلم بازی ها را برای فدراسیون جهانی ارسال کرده ایم.
رئیس فدراسیون هندبال اضافه کرد: من کار سرپرست تیم را تایید نمی کنم، یکی از دلایل انتخاب ما برای سرپرستی وی در تیم جوانان این بود که همزمان با این بازی ها، ۱۳ بازیکن ما سرباز بودند و حیدرپور سرپرست تیم نیروی زمینی بود. تیمی که تیم جوانان در قالب آن تیم در رقابت های لیگ برتر حاضر بود. وی شناخت خوبی از بچه ها داشت و اشکال حیدرپور، آشنایی کمش با زبان بود.

در حال حاضر به دنبال تقویت مربیان و تیم های پایه هستیم

مهدوی در پاسخ به این سوال که چرا از مربی خارجی استفاده نمی کنید، گفت: ما در حال حاضر به دنبال تقویت مربیان و تیم های پایه هستیم. دو مربی خارجی در این مدت از کشورهای اروپا آورده ایم تا به کارشناسان و مربیان ما کمک کرده و در بحث پایه ها به ما ایده بدهند.
وی در خصوص فعالیت در رده‌های پایه عنوان کرد: ۸ پایگاه قهرمانی زیر نظر فدراسیون راه‌اندازی کرده‌ایم و امروز قرار است با کمیته فنی عملکرد ‌آنها را بررسی کنیم. همچنین ۳۱۳ مدرسه هندبال قرار است راه‌اندازی شود و بازیکنان کمتر از ۱۵ سال جذب آنها شوند. ضمن اینکه همکاری با آموزش و پرورش هم آغاز شده است.



هندبال ما در آسیا و جهان مطرح نیست/ما باشگاه ها را با التماس می آوریم

رئیس فدراسیون هندبال در مورد مشکلات تیم های لیگ برتر نیز خاطرنشان کرد: شرایط ما، شرایط خاصی است. هندبال ما در آسیا و جهان مطرح نیست. ما باشگاه ها را با التماس می آوریم. متاسفانه یک باشگاهی چند سالی خوب سرمایه گذاری کرد، اما به دلیل مشکلات مالی یکباره کنار کشید و ما از این بابت ضربه خوردیم. نگاه باشگاه ها به حضور در لیگ کم است. باشگاه های حاضر ما در لیگ برتر با گرفتاری مالی در مسابقات حاضر می شوند و حتی پول ورزشکاران خود را ندارند.
مهدوی در همین خصوص گفت: به هر حال شرایط اقتصادی جامعه ورزش در این روزها به همین شکل است و هندبال از این مسئله مستثنی نیست. ما باید به باشگاه ها توجه بیشتری کنیم. سعی کردیم زمان بندی لیگ را با زمان بندی رقابت های اروپایی هماهنگ کنیم، لیگ در شهریور شروع و خرداد تمام می شود.تیم‌هایی مانند سپاهان، هپکو، مس و… با مشکلات زیادی وارد لیگ می‌شوند و پایان فصل درصد زیادی از قرارداد بازیکنان را هم پرداخت نمی‌کنند. ۶-۷ تیم فصل گذشته با مذاکره مستقیم شخص من به لیگ آمدند.
مهدوی ادامه داد: سال‌های گذشته برنامه‌های زیادی برای تیم‌های ملی داشتیم و به همین دلیل وقفه‌هایی در لیگ به وجود آمد اما حالا مصوب کرده‌ایم که لیگ در تاریخی خاص شروع و تمام شود. از سال گذشته برنامه‌ریزی‌های دقیقی را انجام داده‌ایم. می‌خواستیم اتحادیه باشگاه‌ها را راه‌اندازی کنیم اما باشگاه‌ها توجه ویژه‌ای به هندبال ندارند و مجبور هستیم با التماس و خواهش آنها را به لیگ ببریم. هندبال مثل والیبال موفق نیست و یا مثل فوتبال دیده نمی‌شود. امسال سازمان لیگ مجری مسابقات لیگ بود و ما هم به آنها کمک خواهیم کرد تا همه چیز دقیق باشد.

حرف های زیادی بعد از رقابت های نوجوانان آسیا خواهم گفت

وی گفت: بعد از مسابقات نوجوانان آسیا حرف‌های زیادی دارم اما حالا برای بیان آنها زود است و می‌ترسم این صحبت‌ها به تیم نوجوانان لطمه بزند. من فکر می‌کنم جای خوبی نیامده‌ام. مسائلی در هندبال آسیا وجود دارد که یا باید با آنها مبارزه و یا نباید مسئولیت قبول کرد. من هم یا باید خداحافظی کنم یا باید تمام موارد را فاش کنم که اگر بگویم می‌ترسم تیم نوجوانان دوازدهم آسیا هم نشوند.
رئیس فدراسیون هندبال تصریح کرد: بعد از این بنا ندارم سکوت کنم و پیش از این هم احساس می‌کنم اشتباه کردم. فردی را که با مستندات از فدراسیون اخراج کردم حالا کارشناسانی را به رسانه‌ها معرفی می‌کنند که مغرضانه صحبت می‌کنند. در چین شرایطی اگر سکوت کنم به فدراسیون خیانت کرده‌ام. متاسفانه برخی کارشناسان معلوم‌الحال صحبت‌هایی می‌کنند که صحت ندارد. آقایان یادشان رفته که در شب اعزام تیم اردو را ترک می‌کنند و یا برخی دیگر در حراست وزارت ورزش پرونده دارند. من به زودی مسائل و مشکلات داخل کشور را خواهم گفت اما برای بیان مسائل آسیایی باید صبر کنیم.

سال ۹۴ حدود ۵ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان از حساب فدراسیون هزینه شد

مهدوی با اشاره به وضعیت مالی فدراسیون گفت: سال ۹۴ حدود ۵ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان از حساب فدراسیون هزینه شد که یک میلیارد آن را وزارت ورزش و حدود 136 میلیون تومان هم کمیته ملی المپیک به فدراسیون داد. مابقی را کرمان‌خودرو و دوستانم به صورت کمک به فدراسیون دادند.
وی در خصوص حامی مالی کنونی فدراسیون خاطرنشان کرد: چندی پیش بانک سرمایه بدون اینکه خواهشی داشته باشم حامی مالی تیم‌های ملی هندبال شد. من نامه‌ای زدم و آنها در هیأت مدیره خود مصوب کردند که حامی مالی ما باشند و از ما خواستند که رقم پیشنهادی خود را ارائه کنیم. تمام این موضوعات در حالی بود که اصلا بحث هندبال نبود و بیشتر موضوع رفاقت و همشهری بودن مسئولان بانک سرمایه با من بود.به هر حال ما در ابتدا مبلغ ۵ میلیارد را درخواست کردیم که آنها گفتند زیاد است و باید کم شود. حالا هم مدیرعامل بانک سرمایه تغییر کرده و اختلافاتی با بانک مرکزی دارند و حدود ۳ ماه است که هنوز این وضعیت مشخص نشده است.



به جرات می‌توانم بگویم هیچ فدراسیونی مشکلات سربازی بازیکنانش را به راحتی فدراسیون هندبال حل نکرده است

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص هیأت رئیسه این فدراسیون که از افراد سرشناسی تشکیل شده، اظهار داشت: حداقل ۲ یا ۳ نفر به آنها خیلی کمک کردند. برای مثال مرتضی بانک ۲ پنجشنبه وقت گذاشت و مشکلات‌مان را به صورت دقیق شنید. مهدی جهانگیری از دیگر اعضایی است که بسیار به ما کمک می‌کند. به جرات می‌توانم بگویم هیچ فدراسیونی مشکلات سربازی بازیکنانش را به راحتی فدراسیون هندبال حل نکرده است. صالحی‌امیری از دیگر اعضای هیأت رئیسه است که در تمام جلسات حضور داشته و در مسائل اخلاقی راهگشای ما بوده است.
مهدوی در مورد ادامه همکاری با کادر فنی کنونی نوجوانان گفت: تیم ملی جوانان تا ۲ سال دیگر تعطیل است و برنامه‌ای ندارد. در مورد ادامه همکاری با کادر کنونی هم کمیته فنی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

امیدواریم امسال لیگ زنان با حضور ۸ تیم برگزار شود

وی با اشاره به موضوع تیم زنان و حضور آنها در مسابقات آسیایی عنوان کرد: ۴ تیم زنان آسیایی فراتر از این قاره هستند و ما اختلاف زیادی با آنها داریم. اگر خودمان را بکشیم می‌توانیم پنجم شویم اما در حال حاضر ما کار اصولی را آغاز کرده‌ایم و باید بگویم که لیگ زنان هم به زودی آغاز خواهد شد. در مورد تدارکات خوب برای تیم زنان هم می‌توانید از خانم مشت‌زن، نایب‌ رئیس زنان سؤال کنید. شاید جالب باشد بگویم در بخش مردان به تیم‌های باشگاهی توجه نمی‌شود چه برسد به زنان اما امیدواریم امسال لیگ زنان با حضور ۸ تیم برگزار شود.



با مجوز و قبل از تصویب این قانون بر سر کار آمدم / حکم نایب رئیسی داوود توکلی لغو شده است

رئیس فدراسیون هندبال در مورد موضوع برخورد با بازنشسته‌ها و دوشغله‌ها در فدراسیون ورزشی تصریح کرد: من از کارشناسانی که اخیرا بحث‌هایی را به دروغ مطرح کردند و از رسانه‌های دروغگو شکایت کردم. باید بگویم من با مجوز و قبل از تصویب این قانون بر سر کار آمدم و امضای جهانگیری پای مجوزم است. من بازنشسته نیستم و در واقع سال دوم از ۳۰ سال دوم خدمتم را سپری می‌کنم. در قانون بندی وجود دارد در خصوص ایثارگری که باید بگویم من چند سالی را هم در این راه سابقه دارم و شامل این موضوع هم می‌شوم.
وی ادامه داد: در فدراسیون ۲ بازنشسته داریم که طبق قانون با یک سوم حقوق کار می‌کنند. ۲ نفر دیگر هم هستند که اصلا قرارداد ندارند. می‌خواهم درخصوص چند مورد دیگر صحبت کنم. برخی‌ها گفتند توکلی دو پاسپورته است در جواب آنها باید بگویم که او حالا فقط مشاور ما است و سمت دیگری ندارد. یا بهتر بگویم حکم نایب‌ رئیس بین‌الملل فدراسیون وی از چند ماه قبل باطل کردند. در مجموع در فدراسیون ما ۳۴ نفر حقوق می‌گیرند. این در حالی است که برخی‌ها صحبت از ۸۰ نفر کردند. من نمی‌دانم آقایان دنبال چه چیزی هستند اما باید بگویم این راهش نیست.


آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 


 

نهادها
سازمان‌های هندبال
 
حامیان مالی
وزارت ورزش و جوانان    فدراسیون بین المللی هندبال     با ارسال عدد 5 به 3064 به
سامانه هواداری فدراسیون هندبال بپیوندید.
کمیته ملی المپیک ایران     فدراسیون هندبال آسیا      
  آکادمی ملی المپیک     فدراسیون هندبال اروپا      
  کمیته ملی پارالمپیک