اینستاگرام فدراسیون هندبال
تویتر فدراسیون هندبال   سایت قدیم فدراسیون هندبال
برای موفقیت در آسیا نیاز به دیدارهای تدارکاتی داریم
سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی می‌گوید: تیم ملی برای آمادگی بیش‌تر نیاز به دیدار تدارکاتی دارد و امیدوار است بتوانند تیم پاکستان را به ایران دعوت کنند.
تاريخ : نوزدهم فروردين 1396 ساعت 11:43   کد : 116422
 سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی می‌گوید: تیم ملی برای آمادگی بیش‌تر نیاز به دیدار تدارکاتی دارد و امیدوار است بتوانند تیم پاکستان را به ایران دعوت کنند. 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال به نقل از هیات هندبال استان اصفهان،سیدحسن افتخاری در مورد شرایط آمادگی هندبالیست‌ها برای حضور در مسابقات آسیایی هندبال ساحلی اظهار داشت: تاکنون دو مرحله اردو برای آمادگی بازیکنان برگزار و سومین مرحله اردو از روز گذشته در اصفهان آغاز شده است.در این مرحله از اردو 24 نفر دعوت شده‌اند که در اردوهای آتی تعداد نفرات دعوت شده به ۱۴ نفر کاهش خواهد یافت تا نهایتا نفرات اعزامی مشخص شوند.
وی ادامه داد: یک ماه دیگر تا آغاز مسابقات آسیایی زمان داریم و امیدوارم که تا آن زمان هندبالیست‌ها آمادگی کافی را به دست آورند و تیم ایران نتیجه خوبی را در این مسابقات بگیرد.
سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی با بیان این که داشتن بازی‌های تدارکاتی سبب موفقیت بیش‌تر تیم خواهد بود، اظهار کرد: قبل از اعزام به مسابقات ساحلی نیاز به دیدارهای تدارکاتی داریم و اگر تدارکات خوبی پشت سر بگذاریم قطعاً در مسابقات موفیقت بهتری کسب خواهیم کرد.
افتخاری در مورد حریفان تیم هندبال ساحلی ایران در مسابقات آسیایی تایلند گفت: در مرحله مقدماتی شرایط برای تیم ایران تقریبا خوب است. دو حریف قدر ما پاکستان و بحرین که از نامداران هندبال ساحلی هستند در این دوره از مسابقات حاضر نخواهند شد و این شانس خوبی برای تیم ایران خواهد بود. دو رقیب سخت دیگر در این مسابقات قطر و عمان هستند که در گروه دیگر قرار دارند .
وی در مورد دو تیم قطر و عمان اضافه کرد: قطر عنوان سومی جهان را در کارنامه دارد و تیم متفاوتی است. این تیم ظرف شش سال گذشته سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در هندبال داشته و در رنکینگ آسیا قهرمانی‌های زیادی را از آن خود کرده است. قطر بازیکنان چند ملیتی دارد و یکی از اصلی‌ترین رقبای تیم‌های حاضر در این مسابقات است. عمان هم تیم خوبی است و در سال ۲۰۱۶ به عنوان نماینده آسیا در مسابقات جهانی هندبال ساحلی حضور داشت. تقریباً دیگر تیم‌ها در شرایط نزدیک به هم هستند.
وی خاطرنشان کرد: البته ما هم حریفان گروه خود را نباید دست کم بگیریم. ویتنام میزبان مسابقات آسیایی مرحله قبل بود و توانست مقام چهارم را به دست آورد. تایلند اکنون میزبان این مسابقات است و در دو سه سال اخیر سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در زمینه هندبال ساحلی انجام داده است و تیم بسیار خوبی است. افغانستان نیز در مسابقات شرق آسیا عنوان قهرمانی دارد. امارات هم از جمله کشورهایی است که در هندبال صاحب‌نام است و نباید آن‌ها را دست کم گرفت.
سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی ایران گفت: اگر بتوانیم به عنوان سرگروه از گروه خود به مرحله بعد صعود کنیم، شرایط بهتری برای رفتن به مسابقات جهانی پیدا خواهیم کرد.
افتخاری به عنوان پنجمی تیم ملی ایران در دوره قبل اشاره کرد و گفت: دوره قبل تیم ملی ایران با شکست ویتنام و عمان به عنوان پنجم رسید.
ششمین دوره رقابت‌های هندبال ساحلی آسیا از ۱۷ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در پاتایای تایلند پیگیری می‌شود که تیم ملی ایران در این رقابت‌ها با ویتنام، تایلند، افغانستان و امارات متحده عربی هم‌گروه است. در دیگر گروه نیز قطر، عمان، چین تایپه و ازبکستان به رقابت خواهند پرداخت. سه تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ روسیه را کسب می کنند.
 

نهادها
سازمان‌های هندبال
 
حامیان مالی
وزارت ورزش و جوانان    فدراسیون بین المللی هندبال     با ارسال عدد 5 به 3064 به
سامانه هواداری فدراسیون هندبال بپیوندید.
کمیته ملی المپیک ایران     فدراسیون هندبال آسیا      
  آکادمی ملی المپیک     فدراسیون هندبال اروپا      
  کمیته ملی پارالمپیک