اینستاگرام فدراسیون هندبال
تویتر فدراسیون هندبال   سایت قدیم فدراسیون هندبال
اکبر آبادی:مهمترین فاکتور های انتخابی فیزیک بدنی، تکنیک و تاکتیک-آمادگی جسمانی-اخلاق ورزشکاری است.
در پی اولین اردوی تیم ملی نوجوانان اقایان گفت و گویی با سر مربی تیم آقای اکبر آبادی داشتیم.
تاريخ : شانزدهم شهريور 1398 ساعت 09:04   کد : 328814
در پی اولین اردوی تیم ملی نوجوانان اقایان گفت و گویی با سر مربی تیم آقای اکبر آبادی داشتیم. به گزارش روابط عمومی فدراسیون متن گفت و گو را باهم مرور میکنیم:
نحوه دعوت بازیکنان به چه صورتی بوده؟
نحوه گزینش بازیکنان ابتدا از دو تیم منتخب نونهالان شمال و جنوب سال ۹۷ بوده. در ادامه ۴ نفر از همکاران خوب استعدادیابمان در مسابقات نوجوانان کشور که در اصفهان برگزار شد، بعد از رصد کردن بازیکنان انتخابشان کردند. تعدادی از بایکنان هم که در مسابقات حضور نداشتند، معرفی شدند و پس از برسی و تحقیقات به اردو دعوت شدند.
سطح بازیکن ها چطور بوده؟
تشکر میکنم از اقای متین سرمربی تیم نونهالان جنوب و اقای رنجکار سرمربی تیم نونهالان شمال که الان هم در خدمتشون هستیم، بسیار زحمت کشیدند و دراین ۱ سال با بچه ها کار کردند، اما نظر شخصی من این است که ما در پایه نوجوانان و جوانان یک مقداری از سطح اول اسیا فاصله گرفتیم، علتش هم سرمایه گذاری که عرب ها انجام میدن و نوع و شکل بازی که شرقی ها میکنن.
مهمترین فاکتور انتخابیتون چیه؟
ما در مجموع چهار ویژگی بازیکنان رو انتخاب میکنیم. اولینش فیزیک بدنی بازیکنان، دوم سطح تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان، سوم وضعیت آمادگی جسمانیشون و در آخر شخصیت ورزشکاری اونهاس که مهمه، چون اینها در آینده میخوان آینده سازهای هندبال شوند.
نحوه برگزاری اردو به چه صورتی بوده؟
تشکر میکنیم از اقای پاکدل که بیشتر از حد توانشان در تهران برای ما زحمت کشیدن و شرایط خوبی رو محیا کردن. این اردو به منظور شناسایی بوده و خروجی آن ۲۸ بازیکن خواهد بود.
برنامه اردوها به چه صورتی است؟
ما دقیقا تا پایان سال ۹۸ همه اردوهارو با توجه به اینکه همه این بچه ها دانش آموزن و اکثرا سال دوازدهم هستند و کنکور دارند برنامه ریزی کردیم. تا پایان سال ۱۰ تا اردو ۳_۴ روزه طراحی کردیم. اردوی بعدی نیز دهه اخر شهریور ماه به میزبانی همدان است.
برای بدن سازی برنامه دارید؟
صد در صد؛ بدن سازی یکی از ارکان اصلی آماده سازی تیم است و با توجه به شرایط سنی-رشدی بازیکنان حتما نیاز به بدنساز حرفه ای داریم. آقای نوربهبهانی را معرفی کردند، قرار است بیان و اگر کارشون رو پسندیدیم و توانستیم باهاشون کار کنیم در خدمتشون خواهیم بود.
بازی تدراکاتی در نظر دارید؟
در نظر داریم که دو بازی تدراکاتی شرکت کنیم. اگر امسال رقابت های کاپ نوجوانان قطر در آذر ماه برگزار شود شرکت خواهیم کرد و در بهمن ماه نیز تورنومتر بین المللی اروند که قصد داریم هر دو را شرکت کنیم.
کلام آخر: تشکر میکنم از مربیان و زحمت کشان سراسر ایران که این بچه هارا تا این سطح آماده کردند، کار واقعا بزرگی انجام دادند.من به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان از همه ی همکارانم تشکر میکنم، انشالله که بتوانیم به کمک همه همکارانمون در سراسر ایران یک تیم خوب در سطح نوجوانان داشته باشیم و برای ایران اسلامی افتخار بیافرینیم.

نهادها
سازمان‌های هندبال
 
حامیان مالی
وزارت ورزش و جوانان    فدراسیون بین المللی هندبال     با ارسال عدد 5 به 3064 به
سامانه هواداری فدراسیون هندبال بپیوندید.
کمیته ملی المپیک ایران     فدراسیون هندبال آسیا      
  آکادمی ملی المپیک     فدراسیون هندبال اروپا      
  کمیته ملی پارالمپیک