اینستاگرام فدراسیون هندبال
تویتر فدراسیون هندبال   سایت قدیم فدراسیون هندبال
تیم ملی ایران و آمادگی برای رقابتهای قهرمانی آسیا
از سوی سرمربی تیم ملی ایران ،شرایط آمادگی این تیم برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا و انتخابی جهان در کویت تشریح شد.
تاريخ : سيزدهم آذر 1398 ساعت 10:40   کد : 329278
از سوی سرمربی تیم ملی ایران ،شرایط آمادگی این تیم برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا و انتخابی جهان در کویت تشریح شد.به گزارش روابط عمومی فدراسیون سرمربی تیم ملی در گفتگو با خبرگزاری مهر شرایط آمادگی تیم ملی را تشریح نمود.

علیرضا حبیبی  در خصوص روند آماده سازی تیم گفت: اولین اردوی تیم ملی قرار است از ۱۸ تا ۲۶ آذرماه در تالار هندبال تهران برپا شود. برای برگزاری این اردو از ۲۰ ورزشکار داخلی که پیش از این نیز در اردوهای انتخابی المپیک هم حاضر بوده اند و در رقابت های لیگ چند هفته اخیر شرکت کرده اند دعوت به عمل آورده ایم. تلاش شد تا بتوانیم در این مدت در پست هایی که مشکل داشته ایم بازیکنان را تقویت کنیم و در فرصت باقیمانده نیز بر روی این موارد تاکید خواهیم کرد. 

« چه زمانی لژیونرها به ترکیب تیم ملی افزوده خواهند شد؟»، وی در این خصوص این طور پاسخ داد: مسابقات لیگ باشگاه های اروپا ۲۰ دسامبر به پایان می رسد و تعطیلات بازیکنان شاغل در لیگ های اروپایی آغاز خواهد شد. علی مهدی زاده که بازیکن شاغل در لیگ لهستان است تنها بازیکنی است که در نیمه اردوی اول در تهران به تیم اضافه می شود. ما بقی نفرات را در این اردو نداریم. در ادامه اردوی دوم ما از ۲۲ آذرماه شروع شده و قرار است لژیونرها در این اردو با ما همراه شوند. طبق برنامه ریزی فدراسیون اردوی دوم ما به صورت مشترک با تیم ملی قطر در دوحه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در تاریخ ۲۸ و ۲۹ دسامبر دو بازی تدارکاتی با تیم ملی قطر پیش شده است. تلاش می شود تا یکی دو بازی تدارکاتی دیگر با تیم های باشگاهی قطر نیز به این بازیها اضافه شود تا بتوانیم از این فرصت و حضور لژیونرها در ترکیب تیم استفاده کرده و به سطح آمادگی بهتری برسیم. 

« آیا مشکلی از لحاظ هماهنگی با باشگاه هایی که لژیونرهای ایرانی در آن شاغل هستند نداریم و از حضور همه آنها می توانیم استفاده کنیم؟» ، سرمربی تیم ملی هندبال در پاسخ به این سوال مهر گفت: مکاتبات فدراسیون با باشگاه های اروپایی انجام شده و تقریبا هیچ کدام از این بابت مشکلی ندارند. مسابقات لیگ اروپا در این زمان تمام می شود و همه مسابقات هندبال اروپا تعطیل خواهد شد. طبق قانون زمان  DAY IHF است و باشگاه ها بازیکنان خارجی خود را در اختیار تیم های ملی شان قرار می دهند و ما هم به همین دلیل از اردوی دوم از حضور لژیونرها استفاده خواهیم کرد. 

وی در خصوص زمان اندک آماده سازی تیم هم خاطرنشان کرد: زمان بسیار کوتاهی تا مسابقات در اختیار داریم. تقریبا یک ماه و اندی تا جام ملتها فرصت است و تنها سه اردو برگزار خواهد شد. بعد از مسابقات انتخابی المپیک چند هفته ای لیگ به دلیل حضور دو نماینده ایران در رقابت های جام باشگاه های آسیا تعطیل بود. بعد از آن سه هفته لیگ برگزار شد و این جمعه نیز شاهد برگزاری یک هفته دیگر از این رویداد هستیم. پس از آن مسابقات لیگ داخلی ما نیز برای برگزاری اردوها تعطیل خواهد شدو بازیکنان در اختیار تیم ملی قرار می گیرند. در این مدت ما تنها یک اردوی ۱۱ روزه را در تهران داریم که در آن تنها نیمی از بازیکنان را در اختیار خواهیم داشت. 

حبیبی افزود: اردوی دوم ما تدارکاتی بوده و چند بازی تدارکاتی خواهیم داشت. اردوی سوم برای ما مهمتر است. تمام نفرات را دو هفته قبل از مسابقات در اختیار داریم. امیدواریم اردوی خوبی بوده و به بالا رفتن سطح آمادگی تیم  برای حضور قدرتمندانه تر ما کمک کند. در کنار آن هم فدراسیون تمام تلاش خود را کند تا تدارکات بهتری را برای تیم مهیا کند. 

« هر چند هندبال ایران در این چند سال افت بسیاری کرده است، اما شاید توقع خانواده هندبال این باشد که بعد از ناکامی در انتخابی المپیک این بار با حضور همه لژیونرها شرایط تیم بهبود یافته و در مسابقات نتیجه بهتری بگیرد. در صورت عدم نتیجه گیری تیم، شاید برخورد خانواده هندبال شاید با شما منصفانه نباشد؟»

سرمربی تیم ملی هندبال مردان کشورمان در پاسخ به مهر گفت: اینکه چه نتایجی چه بارخوردی از خانواده هندبال خواهد داشت را نمی دانم. با وجود مشکلات موجود، فدراسیون هندبال، کادر فنی و بازیکنان تمام تلاش خود را انجام می دهند که بهترین عملکرد خود را داشته باشند. امیدواریم با توجه به شرایط موجود انتظارات جامعه هندبال نیز با توجه به مشکلات بارخورد منطقی داشته باشد. همه برای موفقیت تیم تلاش می کنند. همه مجموعه برای اقتدار ایران و هندبال کشورمان تلاش خواهیم کرد. 

وی در پایان به حضور دوباره یک آنالیزور خارجی در کنار تیم ملی هندبال مردان اشاره کرد و گفت: ایوان بلچیچ کروات خود از بازیکنان این رشته در کرواسی بوده و تجارب بسیار خوبی در زمینه آنالیز و استفاده از نرم‌افزارهای روز دنیا را دارد قرار است برای دومین بار به عنوان آنالیزور در کنار تیم هندبال ایران باشد. قرار است وی از اردوی دوم در کنار ملی‌پوشان بوده و به ما در این رویداد کمک کند. وی در مسابقات انتخابی المپیک هم کادر فنی تیم هندبال را کمک کرد. 

مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان، اواخر دی ماه سال جاری در کویت برگزار می شود و تیم ملی ایران در گروه  A با تیم های بحرین و نیوزلند هم گروه است. سه تیم اول این رویداد راهی رقابت های قهرمانی جهان خواهند شد.


نهادها
سازمان‌های هندبال
 
حامیان مالی
وزارت ورزش و جوانان    فدراسیون بین المللی هندبال     با ارسال عدد 5 به 3064 به
سامانه هواداری فدراسیون هندبال بپیوندید.
کمیته ملی المپیک ایران     فدراسیون هندبال آسیا      
  آکادمی ملی المپیک     فدراسیون هندبال اروپا      
  کمیته ملی پارالمپیک