اینستاگرام فدراسیون هندبال
تویتر فدراسیون هندبال   سایت قدیم فدراسیون هندبال
شيوه نامه اي جديد براي لژيونرها
در پي بروز برخي حاشيه هاي بدون استناد روزهاي اخير در رابطه با لژيونرهاي هندبال ايران فدراسيون هندبال اطلاعيه مهمي صادركرد.
تاريخ : هفدهم خرداد 1399 ساعت 08:42   کد : 349863
در پي  بروز برخي حاشيه هاي بدون استناد روزهاي اخير در رابطه با لژيونرهاي  هندبال ايران فدراسيون  هندبال اطلاعيه مهمي صادركرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال،  به دنبال ایجاد شایعاتی مبنی بر اینکه فدراسیون هندبال مخالف لژیونر شدن بازیکنان است موارد زیر جهت تنویر افکار عمومی قابل ذکر است:
۱- در شیوه نامه ای که برای لژیونر شدن هندبالیست ها پس از جلسات متعدد کارشناسی با حضور نمایندگان بازیکنان،باشگاه ها ،مربیان ملی و کارشناسان مطرح حقوق ورزشی در حال تهیه و تدوین می باشد بر خلاف برخی گمانه زنی ها در مواردی همچون سن و سال محدودیتی لحاظ نشده(گرچه برخی کشورها شرایط سنی را در صدور آی تی سی لحاظ کرده اند) و به غیر از مصاحبه های مسیولین فدراسیون با رسانه های خبری رسمی و معتبر ،بقیه موارد اعلامی  گمانه زنی و فاقد  وجاهت لازم می باشد.
قابل ذکر است طی چند هفته گذشته گروهی از کارشناسان و خبرگان هندبال در داخل و خارج از کشور ،با دقت نظر و صرف ساعت ها وقت و اخذ نظرات سایر کارشناسان امر در پی تهیه شیوه نامه ای جامع و راهبردی در این خصوص می باشند.  
۲- قطعا فدراسیون هندبال مخالف لژیونر شدن هیچ بازیکنی نیست اما این لژیونر شدن باید با در نظر گرفتن منافع ملی هندبال،باشگاه ها  و همچنین بازیکنان عزیز و در جهت پیشرفت آنها باشد.
 
۳- آقای محمدرضا اروعی بازیکن تیم هندبال نیروی زمینی که درحال حاضر در خدمت این تیم و سرباز می باشد در مصاحبه اخیر خود به برخی حاشیه سازی ها اشاره کرده است. لازم به ذکر است صحبت های این بازیکن در واکنش به شیطنت های برخی رسانه های غیرمعتبر است و در این میان منظور وی خبرگزاری ها و رسانه های معتبر نبوده 
است.
فدراسیون هندبال در پایان ضمن تشکر از زحمات ارزشمند اصحاب رسانه و خبرگزاری های معتبر کشور به اطلاع میرساند فدراسیون تا چند روز آینده،شیوه نامه نهایی شرایط خروج بازیکنان هندبال از کشور را بصورت رسمی و قطعی اعلام خواهد کرد .

نهادها
سازمان‌های هندبال
 
حامیان مالی
وزارت ورزش و جوانان    فدراسیون بین المللی هندبال     با ارسال عدد 5 به 3064 به
سامانه هواداری فدراسیون هندبال بپیوندید.
کمیته ملی المپیک ایران     فدراسیون هندبال آسیا      
  آکادمی ملی المپیک     فدراسیون هندبال اروپا      
  کمیته ملی پارالمپیک