اینستاگرام فدراسیون هندبال
تویتر فدراسیون هندبال   سایت قدیم فدراسیون هندبال
رئیس فدراسیون هندبال: تجربه و علم پیشکسوتان و انتقال آن به جوانان گره‌های زیادی را باز می‌کند
همزمان با عید مبعث نشست اعضای منطقه شش هندبال کشور به میزبانی کرمان و با حضورسید ابولحسن مهدوی رئیس فدراسیون هندبال، محمودی نیا مدیرکل ورزش جوانان و باژیان رئیس منطقه شش و رئیس هیات هندبال استان و نمایندگان هندبال منطقه 6 در محل اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.
تاريخ : بيست و ششم ارديبهشت 1395 ساعت 15:12   کد : 35678

 همزمان با عید مبعث نشست اعضای منطقه شش هندبال کشور به میزبانی کرمان و با حضورسید ابولحسن مهدوی رئیس فدراسیون هندبال، محمودی نیا مدیرکل ورزش جوانان و باژیان رئیس منطقه شش و رئیس هیات هندبال استان و نمایندگان هندبال منطقه 6 در محل اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

در حاشیه این نشست گفتگویی با رئیس فدراسیون هندبال صورت گرفته که در پی می آید. گفت و گو از مهدی عامری


 جناب آقای مهدوي با توجه به اينكه خود از پيشكسوتان هندبال كرمان هستید وضعيت هندبال كرمان را در مقايسه با كشور چگونه می‌بینید؟
هندبال کرمان با یک دوره ساکن همراه شد اما با حضور آقای باژیان در طول مدت یک سال اوضاع هندبال بهتر شده است. بچه‌های مستعد را دورهم جمع کردند وان شاا... به‌زودی هندبال کرمان به اوج خودش خواهد رسید . اطمینان دارم که هندبال کرمان به‌روزهای اوج خودش برمی‌گردد.

-    حضور پیشکسوتان را در کنار جوانان چگونه می‌بینید؟
طبیعی است که پیشکسوتان باید حضور پررنگی داشته باشند. حضور پیشکسوتان باعث خیر ، برکت و دلگرمی است .معتقدم هر مجموعه‌ای که پیشکسوتانش را فراموش کند از اصل و هدف اصلی‌اش عقب می‌افتد.تجربه و علم پیشکسوتان و انتقال آن به جوانان گره‌های زیادی را درزمینه های مختلف باز می‌کند.

-    حمايت فدراسيون از هندبال كرمان با توجه به وسعت و پتانسيل هندبال كرمان تاكنون چگونه بوده است؟
ما به‌طور خاص نمی‌توانیم حمایت داشته باشیم زیرا ما یک وظیفه کشوری داریم و بایستی عدالت ، محور کار ما باشد و در بحث آموزشی ، بحث امکانات باید عدالت را رعایت کرد . با توجه به اینکه بنده یک کرمانی هستم ، امکان ندارد از منطقه کرمان حمایت خاصی داشته باشم اما طبیعی است با توجه به اینکه درگذشته سوابقی در کرمان داشته‌ام و17 -18سال مدیر ورزش استان بوده‌ام در ورزش ارتباطاتی دارم که استان‌های دیگر ندارند و می‌توانم با استفاده از ارتباطات و پیشینه خودم در این استان کمک دهنده خوبی باشم ولی از بعد مسئول فدراسیون نمی‌توانم.

-    فدراسيون در بحث حمايت از طرح توسعه ورزش استان كه هندبال نيز جزء رشته‌های طرح بود،در چه زمینه‌هایی همكاري كرده و می‌کند؟
ما در همه‌ی برنامه‌های اعلام‌شده حضور جدی و فعالی داشته‌ایم . قطعاً باکمال میل در خدمت عزیزان بزرگوار هستیم هرچند که عدالت محوری اصل کار ماست و باید از آن خارج نشویم.

-     نشست مديران منطقه ٦ هندبال (يزد،سيستان بلوچستان،كرمان) به چه منظور برگزار شد و تقسیم‌بندی كشور به مناطق مختلف چقدر در هندبال كشور پيشرفت ايجاد كرده است؟
ما برای اینکه ارتباط قوی‌تر استان‌ها را با فدراسیون برقرار کنیم و بیشتر بتوانیم با هیات ها دیدار داشته باشیم در این جلسات بحث‌هایی را مطرح و با همفکری روسای هیات ها خوراکی را به هندبال کشور تزریق می‌کنیم. در این جلسات پیشنهادهای خیلی خوبی مطرح می‌شود که ما آن‌ها را مکتوب و پیگیری می‌کنیم . در ابعاد آموزشی ، در ابعاد سخت‌افزاری ، در ابعاد ارتباط با ارگان‌های دیگر واقعاً مباحث خوبی مطرح می‌شود و من امیدوارم که بتوانیم از این مباحث خوب ، برای پیشرفت هندبال کشور کمک بگیریم.


نهادها
سازمان‌های هندبال
 
حامیان مالی
وزارت ورزش و جوانان    فدراسیون بین المللی هندبال     با ارسال عدد 5 به 3064 به
سامانه هواداری فدراسیون هندبال بپیوندید.
کمیته ملی المپیک ایران     فدراسیون هندبال آسیا      
  آکادمی ملی المپیک     فدراسیون هندبال اروپا      
  کمیته ملی پارالمپیک