اینستاگرام فدراسیون هندبال
تویتر فدراسیون هندبال   سایت قدیم فدراسیون هندبال
روی خط هندبال - دوحه 2015
روز جدال تفکر و تسلط ایرانی مقابل جنگ تمارض رقیب
تاريخ : چهارم آذر 1394 ساعت 14:21   کد : 5083
جدال حساس نیمه نهایی امروز میان شیرمردان هندبال کشورمان با بحرین یک نبرد حیثیتی است که نتیجه کار با هوش بالا و شجاعت ایرانی و عدم سپردن نتیجه کار به اما و اگرها قطعا به نفع هندبالیستهای ما خواهد شد تا برای اولین بار به دیدار پایانی انتخابی المپیک راه یابیم و به عنوان ابرقدرت هندبال آسیا مرزهای قاره کهن را به سوی جهان هندبال درنوردیم..
در حالیکه شب گذشته در مراسم خوش آمد گویی به روسای فدراسیونها و اعضا فنی مسابقات اضطراب و ترس از تیم سرتاپا مسلح به روحیه جنگندگی ایران در چهره مسئولین تیم حریف موج میزد، لبخندهای معنادار و نگاه نافذ سید ابوالحسن مهدوی رییس فدراسیون هندبال کشورمان اولین شوک روانی را به جبهه بحرین وارد کرد.
هندبالیستهای ما امروز با دستی پر به مصاف بحرین می آیند؛ مربیان کلیه دیدارهای بحرین را میلیمتری زیر ذره بین برده اند و بازیکنان هم دوشب پیش با روحیه ای خوب در تالار الدوحیل دیدار عجیب تیم بحرین با کره جنوبی را از تمام زوایا زیر نظر گرفتند. بحرین را نباید دست کم گرفت؛
اگرچه از نظر همه کارشناسان بین المللی حاضر در دوحه یاران ایران در تمام پست ها از بحرینی ها سرتر هستند اما بحرین، کره جنوبی مدعی را نه با سربودن بازیکنان بلکه با از دست ندادن امید و تنها با یک گل شکست داد.
غرور کاذب کره ایها در حالی که تا دقیقه 49 با 10 گل، برد خود و فرار از روبرویی با قطر را حتمی میدانستند کار دستشان داد و البته دو تفکر ماچک مربی بحرین در آن لحظات حساس با عدم انفعال کره ایها کار دست چشم بادامی ها داد: یکی استفاده از دفاع باز کره در آن دقایق و یکی یارگیری مستقیم مغز متفکر و بازیگردان گلزن کره یعنی جئونگ کیونگ.
تیم بحرین میانگین قد پایین خود را با دوندگی زیادو سریع و قابلیت برشهای ممتد و به موقع ترمیم میکند،اما امروز قطعا دفاع تنومند و 6:0 ایران سد محکم و غیر قابل عبوری خواهد بود. تهور، رشادت و بازی منطقی و شایستگی هندبال ایران امروز به بحرین تحمیل خواهد شد و برای این هدف بزرگ؛18 شیرمرد پرتوان و دو مربی آگاه و باهوش و بالاتر از همه یک مهدوی این ابرمرد مومن و پدر معنوی تمامی کاروان تدبیر و امید هندبال تعیین کننده جدال حیثیتی ایران-بحرین خواهند بود و لا غیر...

نهادها
سازمان‌های هندبال
 
حامیان مالی
وزارت ورزش و جوانان    فدراسیون بین المللی هندبال     با ارسال عدد 5 به 3064 به
سامانه هواداری فدراسیون هندبال بپیوندید.
کمیته ملی المپیک ایران     فدراسیون هندبال آسیا      
  آکادمی ملی المپیک     فدراسیون هندبال اروپا      
  کمیته ملی پارالمپیک